Eerste werkweek, strand, toerist - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tessa Meerkerk - WaarBenJij.nu Eerste werkweek, strand, toerist - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tessa Meerkerk - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek, strand, toerist

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 September 2012 | Spanje, Palma de Mallorca

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik al 1,5 week op Mallorca, en heb ik mn eerste werkweek erop zitten. De eerste dagen waren heel relaxed, het hotel was niet vol, dus ik kon er goed inkomen! Maar zondag was het hectisch, ik heb nog nooit zoveel van hot naar her gelopen.. Ik begon de dag met het schoonmaken van de receptie en de bar, daarna natuurlijk eerst ontbijten, toen ben ik om 9u begonnen met Mikaela, daar heb ik 2 kamers mee schoongemaakt. Daarna ben ik naar Leticia gegaan, daar heb ik 1 kamer mee schoongemaakt. Om vervolgens naar Lola te gaan om daar 3 kamers mee te poetsen. Daarna ben ik doorgestuurd naar Rosmery, daar heb ik het langst mee gewerkt die dag, wel 12 kamers gepoetst, en toen heb ik afgesloten bij Lola met nog 1 kamer. Van al die kamers waren er denk ik maar 4 stayovers, de rest was allemaal check-out. Maar de dag konden we afsluiten om 14.45 dus een kwartier voor de officiele eindtijd, en ik kreeg een hoop complimenten vooral van Rosmery dat is zo hard gewerkt had die dag! Dus dat was super fijn om te horen!!

Na deze dag was ik dus wel toe aan 2 vrije dagen, ik was versleten. Dus gister heb ik eerst uitgeslapen, tot zover dat kon, want ik was 5 dagen om 7u opgestaan.. En 's middags ben ik met Ana naar het strand geweest, Ana en Dayana draaien nu ma t/m do splitdiensten dus van 7-12 en van 20-23 en dan vrij t/m zo van 7-15. Het nadeel van deze splitdiensten is dus wel dat ik ma t/m do alleen moet eten 's avonds want dan zijn zij aan het werk, dus dat is wel erg jammer! Op het strand gister ben ik een klein beetje verbrand, dus iedereen lachte me gisteravond in de keuken heel erg uit en zeiden dat ik zo rood als een garnaal was.. Heel fijn! 's Avonds heb ik heerlijk aan mijn First Arrival Report gezeten, waar ik vanavond nog maar even verder mee moet gaan..

Vandaag heb ik de toerist uitgehangen in Valldemossa, een super mooi en schattig dorpje op ongeveer een half uurtje met de bus hier vandaag. De foto's zal ik bij dit verslag zetten. Daarna nog wat rond geslenterd in Palma, een ijsje gegeten want dat mag wel met 32 graden, en weer lekker naar mn kamer gegaan waar airco is! :D

Vanavond ga ik een poging doen om mn software van de pc te vernieuwen, want skypen en videochatten via facebook wil me dus niet lukken, want dan crasht heel mn pc.. Dus ik hoop dat het wat oplevert, anders worden die 5 maanden toch wel lang zonder skype!

Morgen begin ik weer met werken van 7.30-15.00 in ieder geval t/m zondag, en dan zie ik wel wat me volgende week weer brengt!

Een lieve en zonnige groet uit Mallorca,
Un beso! xxx

• 11 September 2012 - 21:17

Tinka:

Chica! Wat goed om te lezen dat je het zo goed doet met je werk :)Beetje jammer van je laptop crash, maar gelukkig is je kaartje wel hier in de bus belandt. Zoe heeft mij gister 2 keer 3 zoenen gehad, dus ook namens jou. Succes met je komende werkweek! Ik moet ook weer aan de bak, want de eerste les Russisch was kak natuurlijk whahahah. Hasta luego! x

• 11 September 2012 - 21:18

Tinka:

Sorry!

• 11 September 2012 - 21:43

Annelies:

Hoi Tessa,
    Goed te horen dat je een beetje ingeburgerd raakt daar. Stage lopen is hard werken, maar dan is juist zo'n vrije dag weer heerlijk. Hier is het zomerse weer vandaag overgegaan in regenbuien, jammer, dus kletsnat op Halma. Tinka post 4x een bericht, ik denk dat de witte wijn van gisteren nog wat doorwerkt in haar motoriek, haha. Succes met alle werkzaamhededen en ik denk dat je laptop Spaanse griep heeft.
    Lieve groetjes, Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca