Toerist uithangen en eerste werkdag - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tessa Meerkerk - WaarBenJij.nu Toerist uithangen en eerste werkdag - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tessa Meerkerk - WaarBenJij.nu

Toerist uithangen en eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 September 2012 | Spanje, Palma de Mallorca

Lieve familie en vrienden,

Ik heb de vorige keer alleen verteld over mn eerste dag hier, inmiddels ben ik al wat verder dus ik zal een kleine samenvatting geven!

Zaterdag moest ik om 12u mn hotelkamer uit zijn, ik heb toen mn tas maar volgepropt voor alles wat ik nodig had voor dat ene nachtje bij de buren. Na 12u ben ik op zoek gegaan naar Porto Pi, dat is dus een heel groot winkelcentrum, waar ze alle soorten winkels hebben, super chill! Het is ongeveer 5min lopen en dan ben ik daar, dus dat is erg fijn! Na een bikini gescoord te hebben en een Spaans telefoonnummer geregeld te hebben, ben ik nog even de Carrefour ingegaan, wat is zo'n winkel toch heerlijk!
Daarna ben ik langs de haven gelopen, maar op de terugweg begon het zo hard te regenen dat ik maar ben gaan schuilen op een terras.
Toen het droog was, heb ik ingecheckt bij het andere hotel en heb ik heerlijk de US Open gekeken op tv.

Zondag kon ik eindelijk mn kamer in bij de 2 Portugese meiden, de kastruimte is niet zoveel, en ik heb behoorlijk wat kleding, dus het is wat passen en meten.. Maar ik mag niet klagen, het is best prima!
's Middag na de lunch ben ik naar Castell Bellver gelopen, dat ligt bovenop de berg, mijn hotel ligt ongeveer halverwege. Daar had ik een super uitzicht over de stad! Daarna weer teruggelopen naar het hotel, en toen Ana en Dayana klaar waren met werken zijn we nog naar een park gegaan.

Maandag begon de dag bewolkt, dus kon ik nog steeds niet naar het strand. Na de middag werd het beter, dus ik dacht dan ga ik maar naar het centrum van Palma de toerist uithangen, achteraf de verkeerde keus, ik had beter naar het strand kunnnen gaan. Toen ik uit de bus stapte was het ineens 29 graden.. Ik heb de meeste dingen die in mn ANWB-boekje staan gezien, ben alleen de musea niet ingeweest, is al niet mijn ding en al helemaal niet alleen!

Dinsdag was Ana ook vrij, dus we hadden bedacht dat als het lekker weer was we naar het strand zouden gaan, want ja gister was het lekker weer... Dus echt een verkeerde beslissing gemaakt, gister was het bewolkt, winderig en een schrale 20 graden.. Geen strand weer! Dus 's middags maar weer even naar Porto Pi geweest, een ijsje gegeten bij de MAC, inmiddels was het wel weer opengetrokken, dus zijn we om 17.30, toen Dayana klaar was met werken, naar het zwembad van het hotel hier tegenover gegaan.

Aangekomen bij vandaag, ging om 6.40 de wekker, ik moest me om 7.30 melden in de lavanderia. Ik wist niet hoe het zat met ontbijt, dus dat heb ik om 7u gedaan. Toen ik me melde bij Encarna kreeg ik mn uniform, dus even snel omgekleed en weer terug. Toen gingen de dames ontbijten, dus dat doe ik morgen ook, tot 9u en daarna aan het werk. Ik was gekoppeld aan Dorka, die me alles uitlegde met handen en voeten, en alles bleef herhalen wat alle woorden in het spaans zijn. Super aardige vrouw dus, die ook complimenten kon maken, dus dat is ook erg fijn op je eerste dag! :) Inmiddels zit mn werkdag er een halfuurtje op, normaal werk ik tot 15.00u maar vandaag waren we eerder klaar, heel chill!
Vandaag ga ik denk ik verder niks doen, misschien nog naar het zwembad, want natuurlijk als je moet werken is het lekker weer...
Deze week werk ik alle dagen, omdat ik dus eigenlijk maandag en dinsdag vrij was.. Voor volgende week heb ik nog geen idee, dat zal ik vrijdag wel horen denk ik!

Heel veel liefs,
un beso,
Tessa

• 05 September 2012 - 21:29

Marjolein:

Heej!!

Klinkt goed, relaxte start, haha. Fijn ook dat je collega je alles kon uitleggen en jij het ook begreep (anders had je vast geen complimentjes gekregen hé!!).

Ook super dat die meiden je op sleeptouw nemen, hoe lang zitten zij daar eigenlijk al??

X van ons

• 05 September 2012 - 21:29

Marjolein:

Heej!!

X van ons

• 05 September 2012 - 21:32

Oma:

Je hebt het getroffen met al die aardige mensen.Dat doet een mens goed.XX

• 05 September 2012 - 23:27

Janty:

Hé bofkont.
    Wat een relaxed leventje. Werken van 9.00 uur tot 15.00 uur.
    Dat hebben ze bij ons op school nog niet uitgevonden.
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Werk ze en geniet.
    Groetjes,
    Janty.

• 07 September 2012 - 18:20

Tessa Meerkerk:

Nou Janty, inmiddels is het minder relaxed.. We hebben van 8u tot 9u pauze voor ontbijt, daarvoor maken we de gemeenschappelijke ruimtes schoon, daarna beginnen we met de kamers.. Vandaag hadden we 13 kamers waarvan 8 checkouts in 4,5u.. Dat was aanpoten, mn voeten doen nu ook erg pijn, maarja over 3 weken ben ik dat ook weer gewent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Tessa