Eerste dag Palma - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tessa Meerkerk - WaarBenJij.nu Eerste dag Palma - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tessa Meerkerk - WaarBenJij.nu

Eerste dag Palma

Blijf op de hoogte en volg Tessa

31 Augustus 2012 | Spanje, Palma de Mallorca

Lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor alle lieve berichtjes/sms'jes/kaartjes, dat heeft me goed gedaan! :)

Vanmorgen om 8u opgestaan, daarna heb ik ontbeten met papa en ben toen naar mama gegaan om mn laatste spullen in mn koffer te doen en proberen hem dicht te krijgen. Gelukkig, hij ging dicht, mn trolley die ik heb meegenomen als handbagage ook, alleen paste daar mn laptop niet meer bij...

Inmiddels waren Tinka, Opa&Oma en papa ook gearriveerd bij mama, en was het eerste afscheid daar, Tink zou niet meegaan naar Eindhoven, dus om 10.30 waren er de eerste tranen.
Een uurtje later waren we op Eindhoven en daar waren Mies, Liek en Joey al, die waren apart gereden. Op naar de incheck balie, helaas mevrouw, maar uw bagage is 1 kilo te zwaar, dus u moet €10 betalen. Dat moet dus maar, want mn handbagage zat ook vol.

Om 12.00 werd omgeroepen dat ik door de handbagagecheck moest, dus toen moest er afscheid genomen worden. Toch wel heel erg zwaar. Gelukkig huilde de mevrouw van de paspoortcheck met me mee, want die kon niet zo goed tegen huilende mensen! De handbagagecheck ging helemaal prima, alleen was het erg lastig om tegen de tranen te vechten, sommige mensen keken me ook heel raar aan! Rond 12.30 mocht ik naar de gate, en daar was het toch wel spannend, want ja mn laptop paste echt niet in mn trolley maar was eigenlijk verplicht hem erin te doen. Gelukkig is er verder niks over gezegt, dus ik ben met mn laptop op de arm het vliegtuig ingelopen.

Richting het vliegtuig kon ik nog zwaaien naar mama, opa, oma, mies, liek en joey want die stonden op het uitzwaaidek, super lief en leuk! En toen begon het avontuur! Na wat vertraging doordat ze de bagage er niet goed in kregen, stegen we om 13.30 op en landde ik om 15.40, prima gedaan van de piloot!

Toen moest ik heeeel lang wachten op mn bagage, eerst werden we naar band 19 gestuurd, en 10min later naar band 3 (dat was natuurlijk aan de andere kant van het gebouw..) Na het lange wachten had ik rond 17.00 mn koffer, want ja die van mij kwam als allerlaatste de band op! Ik ben toen gelijk naar de taxi gegaan, en ben ingestapt, had geen zin om de bussen uit te zoeken.

Zo'n 20min later stond ik dan in mn hotel, dat was zo raar, alsof je gewoon incheckt voor je vakantie! Christina hielp me en die had al snel door dat ze langzamer moest praten, maar die begreep ik wel goed. Daarna kwamen Anna en Diana (ook 2 stagiaires) en die zouden mij een rondleiding geven. Even later kwamen ook Lorena, chef receptie, en Paco, directeur. Paco vertelde mij dat ik vanavond een hotelkamer voor mezelf heb, dat ik morgen naar het hotel hiernaast verhuis voor 1 nacht,want het hotel zit morgen vol, en dan ga ik zondag bij Anna en Diana in de kamer. Daar zal ik dan 1.5 maand mee op een kamer zitten en dan gaan ze weer terug naar Portugal.

Ik ben heel erg benieuwd hoe alles gaat lopen, voorlopig is alles heel positief en hoef ik waarschijnlijk pas dinsdag te beginnen met werken. Dus morgen ga ik op zoek naar het grote winkelcentrum Porto Pi, en ik hoop zondag te reserveren voor het strand!

Oh ja, misschien 1 geruststelling voor jullie in Nederland, ik verliet NL met regen, en kwam gelukkig ook aan in Mallorca met regen. Het was wel niet zo erg als in NL, maar toch regen!

Un beso! xx

• 31 Augustus 2012 - 22:57

Thea Stam:

Fijn dat het ontvangst leuk was en gelijk oefenen met spaans! ben benieuwd naar je domein met de anderen. Veel plezier x

• 31 Augustus 2012 - 23:00

Tinka:

Liefje! Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen, al was het met de nodige vertraging! Jammer dat het daar ook regende, maar het zal er niet zo koud zijn als hier, haha. Veel plezier met winkelen en op het strand liggen. Veel liefs, Tinka

• 01 September 2012 - 00:04

Yvonne:

Lieve Tessa,

Nou je bent goed aangekomen, nu de boel gaan verkennen maar dat gaat zeker lukken. Wanneer moet je nou met je stage echt beginnen? Geniet ervan en ik heb oma al voorgesteld als ze een keer op bezoek wil en opa wil niet mee ik ga met alle plezier mee. gr uit het natte en koude dordt

• 01 September 2012 - 16:06

Zoë:

Lieve Tess! Wat leuk om je eerste blog te lezen. Fijn om te lezen da de vlucht goed is gegaan op de vertraging na haha. Veel plezier met de boel verkennen. :) liefs Zoë

• 04 September 2012 - 21:37

Edie:

Klinkt goed!
    Geniet ervan meid!
    Xxx

• 05 September 2012 - 16:05

Thijs:

Jahoor, mejufrouw Meerkerk heeft het eigenlijk prima voor mekaar! We gaan je zeker missen hier!

kusjes

• 05 September 2012 - 21:39

Floriska:

Klinkt goed! Laat alles rustig op je inwerken, omgeving goed verkennen en genieten :-). En hopelijk gaat de zon toch vooral schijnen hoor! Regen hebben we hier wel genoeg voor je ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Tessa