Trabajo en een weekje met mama - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tessa Meerkerk - WaarBenJij.nu Trabajo en een weekje met mama - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tessa Meerkerk - WaarBenJij.nu

Trabajo en een weekje met mama

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 December 2012 | Spanje, Palma de Mallorca

Buenas noches a todos,

Het is alweer een tijd geleden dat ik weer wat geschreven heb, dus tijd voor een verhaaltje!

M'n vorige verhaal ging vooral over het beginnen op de receptie, maar inmiddels ben ik 1.5 maand aan het werk en gaat alles zo zn gangetje! Ik werk inmiddels de dagdiensten van 11.00-19.00, dus dan heb ik en check-outs en check-ins. Inmiddels gaat de telefoon opnemen ook steeds beter, en beetje bij beetje leer ik nog steeds wat bij.
Het jammere is dat het nu gewoon erg rustig is in het hotel. Dat betekent vooral weinig werk, maar wel de hele dag achter de receptie staan, dus het laatste uur kan ik bijna niet meer op mn benen staan van de pijn in mn rug ( ik heb een fysio nodig!!!!! )
Verder is het nog steeds erg gezellig met de collega's, en heb ik het nog steeds naar mn zin.

Afgelopen week was mama weer een weekje op bezoek. Zondagavond was ze samen met Ger rond half 7 's avonds in het hotel. Lekker uit eten geweest en heerlijk kunnen bijkletsen! Maandag en dinsdag moest ik gewoon mn dagdienstjes draaien, maar daarna wel lekker gegeten. Dinsdagavond zijn we snel naar het centrum gegaan en genoten van Palma in kerstsfeer, wat mooi is deze stad zeg!!!

Woensdag was mijn eerste dag vrij, ik wilde graag naar 2 kloosters, volgens mijn boekjes had je daar een mooi uitzicht over de natuur en de zee. De boekjes hadden gelijk, de uitzichten waren prachtig! Daarna doorgereden naar Deía om wat te drinken en uiteindelijk in Sóller belandt om te lunchen. Het is nu erg rustig op het eiland, weinig toeristen maar dat betekent ook dat weinig winkels en restaurants open zijn in de dorpjes, dus af en toe moesten we echt zoeken naar een restaurantje.

Donderdag had ik geregeld dat we voor weinig geld naar Palma Aquarium konden, voor €13.50 met zn 3e waren we binnen. Op het gemakje daar rondgelopen, wat groot en veel vissen hadden ze daar. Het voeren van de haaien nog gezien, en na afloop heerlijk aan het strand een broodje gegeten! De namiddag was ingepland om te shoppen voor een jurkje voor het kerstdiner met al het personeel, helaas niks gevonden.

Vrijdag zijn we met de auto weer aan een uitpunt van het eiland gereden. We hebben Artà, Capdepera en Cala Ratjada bezocht, de eerste twee stadjes staan bekend op zn burchten en kastelen. Weer hele mooie uitzichten, maar wat een crime om boven te komen!!! Al die bergen ga ik echt niet missen als ik weer in NL ben!!

Zaterdag zijn we naar Cala d'Or gereden, Ger heeft daar kennissen wonen, helaas waren zij niet thuis. Ik was vorig jaar met Lies en Mies daar al een keer geweest, omdat de zus van Mies daar zat en wij in Arenal. Heel grappig om het weer terug te zien, maar wat een verschil tussen zomer en winter!! Nu was het bijna een spookstad zo weinig mensen dat er waren, alle restaurants dicht om opgeknapt te worden. Uitiendelijk naar Llucmajor gereden om te lunchen, heerlijk met 20 graden op het terras een broodje gegeten.
's Avonds had ik het kerstdiner van het personeel, dus mama en Ger zijn naar het centrum gegaan om te dineren. Mijn diner was weer heel anders dan het in Nederland zou gaan. Heeeeeel veel alcohol, korte jurkjes/rokjes, hoge hakken, feesten met je leidinggevenden en directeur, mensen die op tafel gaan dansen, ik heb mn ogen uitgekeken! Maar wat een lol heb ik gehad, en wat was het geweldig, dit was echt een moment dat ik nooit van mijn leven meer ga vergeten!!!

Zondag was alweer de laatste dag met mama, een beetje brak dat ik was zat ik toch om half 11 aan de ontbijttafel (te bedenken dat ik om half 6 naar mn bed ging) . Ik heb daarna mn wasjes gedaan, en mama en Ger hebben nog heerlijk genoten van de zon die weer volop scheen. Om 3u moest ik weer gaan werken en gingen ook mama en Ger op naar het vliegveld.

Het was weer een topweek!!

Nu is het nog een weekje wachten en dan komt papa met Annemieke voor een week. Ik werk dus wel met kerst, maar met oud

  • 18 December 2012 - 23:07

    Mies:

    Ik sta er gewoon in!! Haha ben ik er toch nog beetje bij geweest. Wat had ik er graag bij willen zijn!! Super dat je genoten hebt vriendinnie!! Kus

  • 18 December 2012 - 23:09

    Thea:

    Hoi Tessa, weer een super leuk verslag, het stopt alleen abrupt klopt dat?? Wij hebben het ook geweldig gehad!

  • 18 December 2012 - 23:25

    Tessa Meerkerk:

    Hmm.. Er mist inderdaad een stukje... Raar!!! Even kijken of ik nog wat kan aanpassen!

  • 18 December 2012 - 23:29

    Tessa Meerkerk:

    Ik kan er volgens mij niks meer aan aanpassen.. Dan zo maar mn stukje afmaken!
    Ik ben dus niet alleen met oud&nieuw, dus dat is wel erg fijn :) Het aftellen is inmiddels al begonnen, nog 6 weken werken en dan zit het er weer op! Tot dan ga ik nog even genieten van het leven hier en vooral de zon!! Besitosss!

  • 19 December 2012 - 07:52

    Jeroen:

    We zijn weer helemaal op de hoogte. Ik zou alleen iets meer drama in het stuk doen. Het lijkt wel vakantie zo. Stukken over veel werken, hard werken, moeilijke gasten, ongedierte en meer rampspoed doen dan in ieder geval vermoeden dat het heel zwaar is een stage in het buitenland ;-).

    Leuk te lezen dat jij het naar je zin hebt. Geniet nog van de laatste weken.

    X

  • 19 December 2012 - 11:03

    Tinka:

    Tessaaaaa! Wat fijn al dat gezelschap en dat het nog steeds gezellig is. Op tafel dansen met je leidinggevende klinkt wel errug spannend hoor hahaha. Dat zonnetje zou hier ook wel fijn zijn, maar helaas. Geniet nog heel erg van de laatste weken want de tijd gaat vliegen! Het is voorbij voor je er erg in hebt. LIEFS

  • 21 December 2012 - 12:06

    Mark:

    Hoi Tessa, wat leuk dat je het zo naar je zin hebt daar. Heel veel succes daar verder en tot einde januari in NL. Fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar.

    Jolanda, Sander, Robin en Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Tessa

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 6638

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage in Palma de Mallorca

Landen bezocht: