Werken & Deià - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tessa Meerkerk - WaarBenJij.nu Werken & Deià - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tessa Meerkerk - WaarBenJij.nu

Werken & Deià

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 September 2012 | Spanje, Palma de Mallorca

Lieve allemaal,

Inmiddels zit werkweek 2 erop en is werkweek 3 begonnen! Het hotel zit nog steeds bomvol, gemiddeld zo'n 58/60 kamers bezet, dus dat is veel. Dus dat betekent dat al die 58 kamers gepoetst moeten worden.. Ik ben nog steeds degene die als een pingpongballetje overal heen wordt gestuurd. Ik begin in de ochtend met iemand, na de lunch ga ik naar de volgende, en meestal doe ik dan als afsluiting nog een paar kamers met een ander, omdat die haar werk nog niet af heeft.. Dus al met al, poets ik veel kamers. Het fijne is dat de dag lekker snel voorbij gaat. Ik begin om 7.30 en voordat ik het weet ga ik lunchen (12.00u) en dan is het zo 15.00u. Daarna ga ik meestal naar het zwembad van de buren, of naar het strand als Ana of Dayana toevallig die dag vrij is.

Maandag was ik weer een dagje vrij, toen heb ik eerst heerlijk toto 10.30 uitgeslapen, daar was ik wel aan toe! Daarna ben ik 's middags met Ana en haar broer naar het strand gegaan, het was weer heerlijk! Ik grijp ook elke kans die ik krijg om naar het strand te gaan, want voor dat je het weet zal het hier ook wat kouder worden, en minder lekker worden om naar het strand te gaan.

Dinsdag was ik ook vrij, en toen heb ik weer wat van het eiland gezien. Ik heb de bus genomen naar Deià, een plaatsje dat bekent is om zijn vroegere schilders en schrijvers. De belangrijkste persoon die in het dorp heeft geleefd is Robert Graves (ik heb werkelijk geen idee wie die man is, maar ik heb zn huis gezien!) Weer een heel schattig stadje net als Valldemossa, maar binnen 2,5u heb je het wel gezien. De kerk staat boven op de berg, de straatjes zijn smal maar leuk, en er lopen veel toeristen. Ik was om 10u weggegaan vanuit het hotel, en was om 15.30 weer terug in Palma, dus ik heb nog even een rondje gelopen door Palma en ben toen in de bus gestapt naar het hotel. Al met al weer een leuk dagje en weer wat extra's gezien van het eiland! :)

Vandaag is werkweek 3 begonnen, ze hebben de werktijden wat veranderd, ik begin nu elke dag om 8u en eindig om 15.30u, hoezo dat? Ik heb werkelijk waar geen idee! De rest heeft het ook, dus ik ben geen uitzondering gelukkig! :)
Het werk is nog steeds leuk, maar ik ben wel blij dat het maar 2 maanden poetsen is. Het is elke dag hetzelfde, en ik denk dat je op een gegeven moment wel in een sleur komt!
Ik hoop dat ik snel wat kamers alleen mag poetsen, ik werk nu telkens met iemand samen, maar dat zie ik vanzelf wel! :)

Als afsluiting, heeft mama een ticket geboekt, en komt ze me opzoeken vanaf 14 oktober t/m 21 oktober!!! :D Dus dat is erg gezellig, ik ga proberen te regelen of ze bij mij op de kamer kan slapen en dat ik wat dagen extra vrij kan krijgen, dat zal wel betekenen dat ik de komende weken 6 dagen moet gaan werken, maarja dat neem ik maar voor lief!

Heel veel liefs vanuit een nog steeds zonnig Mallorca!
xxxx

• 20 September 2012 - 10:20

Mies:

super leuk!! kan ook wel een weekje zon gebruiken!!
    als ik het goed begrijp heb je de cathedral, of kathedral of iets in de richting ook gezien nu? haha!!

have fun chick x

• 20 September 2012 - 14:54

Tessa Meerkerk:

Hahahahahaha, de catedral heb ik gezien ja!! Zelfs van binnen! ;-)
    Een van de poetsvrouwen zei vandaag dat het vanaf morgen wat kouder wordt.. maarja, wat zij verstaan onder kouder worden, dat weet ik niet precies, dus de kans is groot dat het maar 3 graden minder wordt ofzo!

• 22 September 2012 - 10:00

Jeroen:

Ha Tessa,

had nu even tijd om je verslag te lezen. Mijn opmerking op Facebook over alleen maar zon, zee en strand kan nietwaar zijn als ik zo je verslag lees. Gelukkig pak je ook tijd om te genieten en cultuur te snuiven. Voor wat betreft dat laatste; Robert Graves was een Engelse schrijver die in ieder geval één wereldberoemd boek heeft geschreven n.l. I, Claudiius. Dit boek is ook verfilmd.

Geniet van je tijd op Mallorca.

Liefs,
    Jeroen

• 25 September 2012 - 11:40

Mark:

Hoi Tessa,

Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Ik hoop dat je poetstijd snel voorbij is, zodat je uit kan rusten op de receptie :) . Verslagen zijn leuk om te lezen. Heb ik gelijk wat tijdverdrijf op mijn werk :)

Groetjes,
    Mark en de rest.

• 01 Oktober 2012 - 19:33

Corine:

Hi girl,
    Goed om te lezen dat het allemaal lekker loopt! Tis hard werken, maar ook daar leer je van! Haha
    Wel jammer dat je kamergenoten straks weg gaan. Komen er nog nieuwe?
    Wij vertrekken donderdag voor een paar dagen naar Stockholm. Heerlijk vooruitzicht, al moeten wel de truien mee! ;)
    Ik hoop voor jou nog veel zon, werk ze en geniet er ook van!

Groetjes,
    Corine

• 01 Oktober 2012 - 21:22

Tessa Meerkerk:

Heel leerzaam is het zeker!! Er komen geen nieuwe mensen, wel logisch omdat je het nu al merkt dat het hoogseizoen over is, in Palma zijn lang niet zoveel mensen als twee weken geleden, en in het hotel zijn ook minder kamers bezet.
    Leuk Stockholm, daar zit ook een meisje van mijn school voor haar stage! Je kan beter hierheen komen, de vooruitzichten van deze week zijn ongeveer 26 graden, veeeel beter dan truien weer!

Besos! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca